Spring til hovedindhold
SMK - Statens Museum for KunstSMK - Statens Museum for Kunst
ØvelserTilbage til kunstværker

Teenagere spiser vaffelis(2019-2020)

Installation af Molly Haslund (1976-), Lærke Posselt (1984-)

Teenagere spiser vaffelis

© Molly Haslund,Lærke Posselt / VISDA

Værktype

Installation

Teknik

Performance dokumenteret med S/H fotografi

Datering

2019-2020

Detaljer
Værktype
Installation
Teknik
Performance dokumenteret med S/H fotografi
Datering
2019-2020
Dimensioner
Download kunstværkÅbn kunstværk i SMK Open
Anbefalede opgaver

Forløb

Kunstværket er anvendt i følgende undervisningsforløb udarbejdet af SMK Connect.

Vores by: Det lange forløb

Vores by

Vores by: Det lange forløb
KlassetrinMellemtrin
LængdeIkke oplyst

Formålet med dette forløb er at aktivere elevernes fantasi og forestillingsevne i arbejdet med deres lokalmiljø og den kunst, der findes i deres by. De skal bruge deres sanser og gå på opdagelse i farver og materialer, samt i rum og relationer, når de undersøger, hvad der er særligt for deres by. Med afsæt i værker fra SMK’s samling bliver eleverne klogere på forskellige kunstneriske udtryk og på, hvad kunsten kan bidrage med i deres nærmiljø. Derudover skal de arbejde praktisk-æstetisk med historier fra deres eget liv og det sted, hvor de bor.

Når I har afsluttet forløbet, har eleverne bl.a. arbejdet med:


  • At undersøge forskellige kunstneriske udtryk
  • At skærpe deres blik for deres egen by
  • At gå sansende til værks i mødet med den by, de færdes i til daglig
  • At reflektere over, hvad kunst er, og hvor man kan møde kunst
  • At skabe eller ændre på en stemning et specifikt sted i byen
  • At skabe et kunstværk i fællesskab til deres by
Vores by: Det korte forløb

Vores by

Vores by: Det korte forløb
KlassetrinMellemtrin
LængdeIkke oplyst

Formålet med dette forløb er at aktivere elevernes fantasi og forestillingsevne i arbejdet med deres lokalmiljø og den kunst, der findes i deres by. De skal bruge deres sanser og gå på opdagelse i farver og materialer, samt i rum og relationer, når de undersøger, hvad der er særligt for deres by. Med afsæt i værker fra SMK’s samling bliver eleverne klogere på forskellige kunstneriske udtryk og på, hvad kunsten kan bidrage med i deres nærmiljø. Derudover skal de arbejde praktisk-æstetisk med historier fra deres eget liv og det sted, hvor de bor.

Når I har afsluttet forløbet, har eleverne bl.a. arbejdet med:


  • At undersøge forskellige kunstneriske udtryk
  • At gå sansende til værks i mødet med den by, de færdes i til daglig
  • At skærpe deres egen oplevelse af kunst.
  • At aktivere fantasi og forestillingsevne.
  • At samskabe og inspirere hinanden.


Byg dit eget forløb
Byg dit eget forløb

Tilpas eksisterende opgaver, øvelser og kunstværker til dit eget undervisningsforløb.

Opret konto